onsdag 21 januari 2009

Laktosintolerans

Min son är laktosintolerant. Det beskedet kom i dag. Jag tog honom till läkaren i förra veckan eftersom han under en period haft problem med utslag runt munnen, och haft en mage som krånglat lite. Tomat eller mjölk, det var så tankarna gick, så det togs prover på just tomat och mjölk. I dag kom resultatet, och min son är alltså laktosintolerant.

Jag antar att det finns olika nivåer på denna intolerans och jag har ännu inte fått klarhet i hur pass intolerant min son är. Jag antar också att det kan både tillta och avta med åren. Jag får läsa på lite. För det mesta tror jag inte att laktosintoleransen gör någon dramatisk skillnad i vardagen, och jag hoppas för min sons skull att det inte ska göra det för honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar