tisdag 10 februari 2009

Något på spåret

Senast vi skulle åka tåg visade det sig att biljettautomaten på perrongen inte fungerade. Jag tänkte att vi väl får lösa biljett på tåget eller på stationen som vi skulle till, så vi hoppade på tåget. Biljettkontrollanten kom och jag förklarade läget. Hon sa att vi kunde lösa biljetter när vi kommit fram till slutstationen i stället.

Eftersom min son är ett litet kontrollfreak var det dock väldigt viktigt att biljettkontrollanten fick en biljett att kontrollera. Jag letade fram en gammal biljett som han stolt fick visa för henne, varpå hon blev så förtjust i honom att han fick följa med henne längst bak i tåget för att se var man sitter när man kör tåget. Han trivdes rätt bra bland alla spakar och knappar.

Häromdagen var vi på en lekplats där det bland annat fanns ett tåg. Min son tog plats längst fram och bad mig ta plats bakom honom. Vi skulle ut och åka, och jag var tvungen att sitta ner. Efter en stund vände han sig om, och sa:

- Pappa, kan jag få se din omelett?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar