lördag 14 februari 2009

Vi räddar varandra

Är det bara pappor som åker med sina barn och badar? Jag vet inte, men när min son och jag åkte till badhuset senast märkte jag att det bara var pappor på plats. Pappor med sina barn, de flesta med två. Det var intressant att se, och jag undrar vad det står för.

En pappa kunde i och för sig stannat hemma. Han och hans två pojkar lekte med en boll, och plötsligt kastade pappan bollen jättehårt mot en av pojkarna. Som en lek som gick överstyr. Som att han bara var tvungen att kasta riktigt hårt, bara en gång. Pojken blev ledsen och började gråta, så klart. Pappan tröstade honom en stund, och sedan fortsatte de att leka. Pojkarna tog efter pappans beteende och blev helt vilda i bassängen. De tyckte att de också kunde kasta hur de ville, varpå pappan blev arg och började skrika. Onda cirklar är verkligen onda.

Min son var vild på sitt sätt. Han tyckte nämligen att han redan kan simma så han släppte taget om mig och slängde sig i väg. Jag fångade honom innan han kom under vatten, och då sa han:

- Pappa, du räddade mig.
- Älskling, jag kommer alltid att rädda dig, svarade jag.
- Och jag kommer alltid att rädda dig, pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar