lördag 4 april 2009

En solstråle i solglasögon

Vilken dag det har varit. Vilken alldeles fantastisk dag det har varit! Och så mycket trevligare vissa saker blir. Ingen overall, inga överdragsbyxor, inga vinterskor, ingen mössa eller halsduk, inga vantar. Bara sol ute, och en solstråle till son. En solstråle i keps och solglasögon.

Solglasögon, ja. Redan vid öppning i morse var vi på plats i en butik för att köpa ett par solglasögon. Vi provade tre olika, och så fort min son fick det tredje paret på sig var saken klar. De solglasögonen skulle han ha! Solglasögonen har han inte lämnat ur siktet sedan dess. Han har velat ha dem på sig konstant.

Expediten undrade om ”hon” skulle ha på sig glasögonen direkt, och jag svarade att ”ja, det ska han så du får gärna klippa av prislappen”. Okej, vi har alltså köpt ett par glasögon som är riktade till flickor. Jag vägrar att sätta kön på solglasögon, särskilt till de för småbarn, och skulle troligtvis aldrig lära mig att se skillnad på flick- och pojksolglasögon i alla fall.

Det enda jag bryr mig om är att min son trivs i de solglasögon vi köper. Och trivs…eh…ja, det gör han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar