tisdag 21 april 2009

Märka kläder - igen

En av fördelarna med att ha dagmamma är att saker nästan aldrig försvinner. Dagmamman har koll på vad barnen har på sig och med sig. Du behöver inte märka alla sakerna. På dagis är det annorlunda. Jag begär inte att personalen ska ha koll, men det verkar vara för mycket begärt av mig att märka min sons saker.

Någon gång har jag varit duktig och gjort det direkt, men sedan har en ny storlek eller ny säsong ställt till det. Jag har inte kopplat att jag behöver vara duktig igen. Men i kväll har jag plockat fram märkpennan, och märkt kläder, solhatten, kepsen, mössan – you name it.

Fast mjukishunden, som för andra gången på en vecka är på utflykt någonstans innanför dagisgrindarna, skulle jag helst vilja låta bli att märka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar