måndag 2 november 2009

Allt har varit så självklart

Tänk när man själv var liten. Så bekymmersfritt allting var. Så fint och enkelt allting var. Så självklart allting var. Så lite av människans onda natur som man fått lära sig. Det är så vackert med det lilla oskuldsfulla barnet, så lyckligt ovetande om en massa elände.

Häromkvällen hörde vi flera pang-ljud utanför huset. Jag blev lite lagom uppgiven över att fyrverkerierna redan satt igång, men min son trodde först att det var åska. ”Nej älskling, det åskar inte” sa jag varpå min son efter en liten stund sa: ”Nej, det är nog bara en jägare som dödar ett djur som varit dumt.”

När vi var ute och gick skulle vi gå över en liten gräsplätt, men vi fick ta en annan väg på grund av att det låg hundbajs precis överallt. Det gick verkligen inte att gå där. ”De har glömt slänga” sa min son.

”Ja, älskling, de har nog glömt att slänga.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar