söndag 29 november 2009

Julens alla möjligheter

Snart är det jul, och då ska vi pyssla. Jag har sett fram emot det, och ser verkligen fortfarande framför mig hur mysigt det är när vi sitter tillsammans och pysslar med alla möjliga grejer utspridda på köksbordet. Men, och detta är inte en helt obetydlig del i sammanhanget: jag är usel på pyssel! Jag har viljan, jag har tålamodet, jag kan ordna materialet, men jag vet inte om jag kan ordna till mina fingrar. Mina fingrar fixar inte pyssel helt enkelt.

Nu kommer vi att pyssla i alla fall. Jag ska göra mitt bästa. Min son är nu i den åldern att han själv uppskattar pyssel. Han har varit för liten innan för att vi ska kunna sitta och pyssla tillsammans, men den här julen kommer det att vara alldeles lagom. Han kommer att vilja själv. Så nu ska bara mina fingrar komma med på banan och lära sig att bemästra de små rörelsernas konst.

Så ska jag komma på en massa bra pyssel också.

Vad är era bra, enkla och roliga tips?

3 kommentarer: