tisdag 3 november 2009

Pojken som skulle säga förlåt

Min son blev hårt slagen av en pojke som var på lekplatsen med sitt dagis. En fröken hörde min son börja gråta hysteriskt. Medan jag lyfte upp min son och tröstade honom fick jag berätta vem det var som slagit honom. Fröken insisterade på att pojken skulle säga förlåt till min son. Jag höll kvar min son i famnen eftersom han fortfarande grät, men det var rätt uppenbart att den andra pojken inte befann sig i ett läge där han tänkte säga förlåt.

Min son lugnade ner sig och ville komma ner och fortsätta leka. Jag släppte såklart iväg honom, men på något sätt verkade dagispersonalen ändå tycka att jag gjorde fel som släppte iväg honom och därmed förstörde scenen. Den andra pojken skulle ju säga förlåt! Skulle vi bara stå där tills han sa förlåt? Hur länge skulle vi vänta? Pojken sa inget över huvud taget, och ordet som var längst ifrån hans tunga var nog just förlåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar