lördag 14 november 2009

Viffpla när jag ska hämta spedicken

Så fort du började göra ljud ifrån dig, och vi andra valde att börja tolka vad det var för ord du nu hade lärt dig, gjorde vi en ordlista. Den har blivit väldigt lång, och är rolig att titta tillbaka på nu. Men listan är absolut inte avslutad. Den är i allra högsta grad ett levande dokument som får nya, härliga tillskott lite då och då.

Nu när du har blivit äldre har det på ett sätt blivit ännu roligare eftersom det blir en del roliga felsägningar. Du vet ju själva ordet, men det blir ändå fel när du säger det. Ibland springer du omkring med din visselpipa och säger att ”jag ska bara räkna till tre, sen viffplar jag”, och när jag ber dig att duka till middagen svarar du glatt ”okej, jag hämtar spedicken!”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar