söndag 15 november 2009

Det räcker att missa halva tiden

Egentligen är det bara tröttsamt. Jag har såklart ingen plan på att vilja missa mer än halva tiden med min son. Jag trodde att det var ganska självklart, men människor som befinner sig i andra situationer verkar inte riktigt tänka likadant.

I går var jag bjuden på 30-årsfest, men min son var inte bjuden. ”Kan du inte ordna barnvakt?” var en underförstådd fråga. Jo, jag kan ordna barnvakt. Jag kan ordna barnvakt när jag blir bjuden på 30-årsfest, när en kompis vill spela badminton en tisdagskväll, när en annan kompis vill sticka ut en sväng på fredagen – jag kan ordna barnvakt för det mesta. Men jag vill inte. Jag och min son är redan borta ifrån varandra halva tiden. Det räcker. Jag vill inte vara borta ifrån honom när han är hos mig. Jag trodde inte att det var konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar