söndag 22 november 2009

Med enkla medel

Det krävs så lite för att ha så kul. I brist på en ”riktig” basketkorg tog vi fram cykelkorgen och det blev hur bra som helst. Först ställde vi bara ner den på en pall och försökte pricka rätt, vilket du tyckte var roligt. Men ännu roligare blev det när jag lyfte upp cykelkorgen just för att det skulle bli så snarlikt basket som möjligt, och ännu ännu roligare blev det när du träffade mitt huvud i stället för korgen.

Det krävs så lite för att ha så kul, alltså. Man kan leka ”sten, sax, påse” med dig hur länge som helst också. Du skrattar så gott, och tycker att det är så roligt. Och det gör jag också. Jag älskar att se dig le, och höra dig skratta. Det är det absolut finaste jag kan tänka mig just nu. Och det krävs så lite.

1 kommentar:

  1. Det är ju helt rätt... det viktiga är ju att ge dem tiden, inte att erbjuda dem all världens nöjen. Mycket bra!

    SvaraRadera