fredag 13 november 2009

Fredagen den 13:e- inte det minsta olycklig

Jag vaknade extra pigg i morse eftersom jag visste att det var en extra bra dag. Det var en sån fredag. Men så kom jag på att det var en sån fredag också. En sån där fredagen den trettonde. Men jag lät mig inte drabbas av det. Det brukar inte röra mig i ryggen, och definitivt inte i dag. Det här skulle bli en bra dag, en mysig dag.

När jag hämtade min son fylldes jag av samma enorma känsla som alla andra gånger han kommer springande rakt mot mig. Han brukar springa så snabbt han bara kan så att jag kanske tappar balansen och hamnar på ändan. Det är hans lilla delmål.

Förutom att det ösregnade när vi cyklade hem har det inte varit någon olycka i dag. Tvärtom blev det extra mysigt att komma hem, ta av sig alla blöta kläder och plocka fram varma, härliga mjukiskläder.

Sen blev det fredagsmys med nygräddade pannkakor, sylt och glass.

Och nu sover min son så sött i sin säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar